TAYTOTHTA

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ

O «Μαρξιστικός Χώρος Μελέτης και Έρευνας» (ΜΑ.ΧΩ.Μ.Ε.) προέκυψε στις αρχές Φλεβάρη του 2013 μετά από Πρωτοβουλία μιας ομάδας κοινωνικών επιστημόνων με έντονες ανησυχίες ιδιαίτερα για τις πρόσφατες – μετά την επιβολή των καταστροφικών μνημονιακών πολιτικών – κοινωνικές και οικονομικές εξελίξεις στη χώρα μας και αγωνιστικό προσανατολισμό, προκειμένου να συμβάλει σε μια θεωρητική εμβάθυνση των προβλημάτων της ελληνικής κοινωνίας και των κοινωνικών αγώνων που θα οδηγούν  στην έξοδο από τη σημερινή κατάσταση και τη διάνοιξη ενός άλλου ελπιδοφόρου δρόμου για τις δυνάμεις της εργασίας και των λαϊκών στρωμάτων της κοινωνίας με κατεύθυνση το σοσιαλισμό.

 Η Ιδρυτική Γενική Συνέλευση της «πρωτοβουλίας», εξέλεξε 25μελές Διοικητικό Συμβούλιο, 7μελές Προεδρείο και 5μελή Εξελεγκτική Επιτροπή, ενώ προγραμματίζει σειρά εκδηλώσεων στο κέντρο και στην περιφέρεια. Τα μέλη του Δ.Σ., του Προεδρείου και της Εξελεγκτικής Επιτροπής του νέου φορέα, κατά αλφαβητική σειρά είναι τα εξής:

Αναστασάκης Ανδρέας, καθηγητής ΤΕΙ Κρήτης, Αντωνίου Βαγγέλης, οικονομολόγος-ελεύθερος επαγγελματίας, Γεωργακάκης Νίκος, στατιστικολόγος-ερευνητής, Δερμενάκης Παύλος οικονομολόγος-ερευνητής, Δημουλάς Κώστας λέκτορας Παντείου, Δουλφής Γιάννης οικονομολόγος-στελ.επιχ/σεων, Θεωνάς Γιάννης οικονομολόγος πρ.ευρωβουλευτής, Κωστόπουλος Τρύφωνας αν.καθηγητής Πανείου, Λαμπρόπουλος Βασίλης, πρ.καθηγ.ΤΕΙ Αιγάλεω, Λαπαβίτσας Κώστας καθηγητής SOAS-παν/μίου Λονδίνου, Μακαρώνας Κυριάκος διδάκτωρ νομικών επιστημών, Μαλάμης Γρηγόρης οικονομολόγος-ερευνητής, Μπούργκος Μιχάλης διδάκτωρ-περιβαλλοντολόγος, Νικολόπουλος Ηλίας, καθηγητής ΤΕΙ Χαλκίδας, Παπαδόπουλος Θόδωρος οικονομολόγος-μεταπτυχιακός σπουδαστής, Παπανικολάου Ελένη, φιλόλογος, Παπαπέτρου Γιώργος, οικονομολόγος, Πιλάλης Χρίστος εκπαιδευτικός-M.Se, Πριμικίρης Βασίλης γιατρός, Ρουμανέα Μάγδα, επισκ.καθηγήτρια φιλοσοφίας παν/μίου Σόφιας, Σηφάκη Κατερίνα, καθηγήτρια παν/μίου Grenoble Γαλλίας, Τόλιος Γιάννης, διδάκτωρ οικονομικών επιστημών, Φούσκας Βασίλης διεθνολόγος, καθηγ.παν/μιου Richmond Λονδίνου, Φωτόπουλος Τάσος, οικονομολόγος-ερευνητής, Χήτας Λάμπρος, μηχανικός.

Όσον αφορά τα μέλη της «Διοικούσας Επιτροπής» (Προεδρείο) είναι κατά σειρά: Τόλιος Γιάννης, πρόεδρος, Κωστόπουλος Τρύφωνας, αναπλ.πρόεδρος-ταμίας, Λαπαβίτσας Κώστας, αντιπρόεδρος, Δημουλάς Κώστας, β’ αντιπρόεδρος, Θεωνάς Γιάννης, γεν.γραμματέας, Μακαρώνας Κυριάκος, αναπλ.γεν.γραμματέας, Νικολόπουλος Ηλίας, μέλος και Δερμενάκης Παύλος, αν.μέλος.

Διακήρυξη

Στην απαρχή της νέας χιλιετίας οι σύγχρονες κοινωνίες βιώνουν μεγάλες τεχνολογικές και οικονομικές αλλαγές, κοινωνικές και γεωπολιτικές ανακατατάξεις που ασκούν αντιφατικές επιδράσεις στη ζωή και στη συνείδηση δισεκατομμυρίων ανθρώπων του πλανήτη. Οι συντηρητικές δυνάμεις και οι κυρίαρχες ελίτ του καπιταλιστικού συστήματος, προσπαθούν να αξιοποιήσουν σε όφελος τους τα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνικής, να καθυποτάξουν χώρες και λαούς στην εξυπηρέτηση των στενών και εγωιστικών τους συμφερόντων. Είναι προφανείς οι προσπάθειες τους να στρέψουν τον τροχό της ιστορίας στο παρελθόν, να αποτρέψουν ώριμες ριζοσπαστικές αλλαγές, χρησιμοποιώντας τα σύγχρονα «μέσα μαζικής επικοινωνίας» για τη χειραγώγηση συνειδήσεων.

Η Μαρξιστική κοσμοθεωρία της εξέλιξης, της γνώσης και του ριζοσπαστικού μετασχηματισμού του κόσμου, φωτίζει το δρόμο των κοινωνικών αλλαγών, έχοντας ως οδηγό τα πανανθρώπινα ιδανικά της ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της ισότητας, της αλληλεγγύης και της συναδέλφωσης των λαών. Οραματίζεται μια ανώτερη κοινωνία με ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των ανθρώπων και μετάβαση τους «από το βασίλειο της ανάγκης στο βασίλειο της ελευθερίας».! Διερευνά με τη μέθοδο του διαλεκτικού υλισμού την επιστημονική αλήθεια και αξιοποιεί τα πορίσματα της σε όφελος της κοινωνίας και την προστασία της φύσης. Αντιμάχεται τις αντιλήψεις και πρακτικές της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, της κοινωνικής αδικίας, της αλλοτρίωσης, της καταπίεσης, της μισαλλοδοξίας, του σκοταδισμού και των ποικίλων διακρίσεων (κοινωνικών, φυλετικών, θρησκευτικών, εθνικότητας, φύλου, κ.ά.).

Στον αιώνα που πέρασε, η κοσμοθεωρία του Μαρξ επέδρασε καθοριστικά σε μεγάλες κοινωνικές ανατροπές, ενέπνευσε επαναστατικά κινήματα και απελευθερωτικούς αγώνες χωρών και λαών για την αποτίναξη της εθνικής σκλαβιάς, της ταξικής υποδούλωσης και εκμετάλλευσης. Ωστόσο δεν έλειψαν οι παραμορφώσεις και αλλοιώσεις, αφετηριακών του ιδεών, με «δογματικές» θεωρήσεις, «σχολαστικιστικές» προσεγγίσεις και «εκλεκτικιστικές» ερμηνείες, όπως επίσης, οι διώξεις, επιθέσεις και απαγορεύσεις από αντιδραστικές δυνάμεις και ρεύματα σκέψης. Ένα από αυτά είναι και ο σύγχρονος νεοφιλελευθερισμός. Στις ανεδαφικές προσεγγίσεις περί του «τέλους της ιστορίας», ο μαρξισμός δείχνει τον ιστορικά παροδικό χαρακτήρα των κεφαλαιοκρατικών σχέσεων και την αναγκαιότητα υπέρβασης τους προς το σοσιαλισμό – κομμουνισμό.

Στο πεδίο της «πολιτικής οικονομίας» η ανωτερότητά των επιστημονικών αναλύσεων του Μαρξ όπως και των συνεχιστών του, δικαιώνεται έναντι των άλλων ρευμάτων σκέψης, ιδιαίτερα του νεοφιλελευθερισμού, στις σημερινές συνθήκες πρωτόγνωρης κρίσης  του καπιταλιστικού κοινωνικο-οικονομικού συστήματος και δείχνει τις προϋποθέσεις προοδευτικής εξόδου από αυτήν, με όρους ανθρώπινης ανάπτυξης, πλήρους απασχόλησης, δίκαιης διανομής πλούτου και εισοδήματος, χειραφέτησης της μισθωτής εργασίας και οικοδόμησης ισότιμων και αμοιβαία επωφελών σχέσεων ανάμεσα σε όλες τις χώρες και λαούς, έχοντας ως όραμα τη σοσιαλιστική προοπτική και την οικολογική ισορροπία. Στη θεώρηση της οικονομικό-κοινωνικής εξέλιξης ο μαρξισμός στηρίζεται στο φιλοσοφικό υλισμό και στη διαλεκτική μέθοδο.

Στην Ελλάδα οι μαρξιστικές ιδέες έχουν βαθιές ρίζες. Οι αγώνες του λαού μας για κοινωνική δικαιοσύνη, λαϊκή κυριαρχία και κοινωνική απελευθέρωση, έχουν συνδεθεί άρρηκτα με τη συμβολή φωτισμένων ανθρώπων του πνεύματος που εμπνέονταν από τις επαναστατικές ιδέες του Μαρξ. Ωστόσο η κυρίαρχη ιδεολογία δεν εγκαταλείπει τη μάχη και συστηματικά προσπαθεί, ιδιαίτερα με τον έλεγχο των σύγχρονων media, να περιορίσει την εμβέλεια των μαρξιστικών ιδεών, να συκοφαντήσει, να διαστρεβλώσει και να αμβλύνει την ελκυστικότητα των απελευθερωτικών του μηνυμάτων.

Παρ’ ότι σε όλους τους επιστημονικούς κλάδους και ιδιαίτερα των Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, υπάρχουν σημαντικές επεξεργασίες μαρξιστών διανοουμένων, απουσιάζει η συστηματική ανταλλαγή απόψεων, η δημιουργία μόνιμου βήματος διαλόγου και η πραγματοποίηση ερευνητικών εργασιών που θα δίνουν απαντήσεις σε κρίσιμα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, συμβάλλοντας στην αποτελεσματικότερη δράση του αριστερού κινήματος. Με βάση αυτή τη διαπίστωση πήραμε την πρωτοβουλία δημιουργίας «Μαρξιστικού Χώρου Μελέτης και Έρευνας» (ΜΑ.ΧΩ.Μ.Ε.). Βασική αποστολή του «Μαρξιστικού Χώρου» είναι να λειτουργήσει ως «δεξαμενή» μαρξιστικής σκέψης, σε όλα τα πεδία των Οικονομικών – Κοινωνικών Επιστημών και κοινωνικών κινημάτων. Να αξιοποιήσει την προσφορά όσων έχουν διάθεση να συμβάλουν στη διάδοση, υπεράσπιση και ανάπτυξη των μαρξιστικών ιδεών, στη μελέτη προβλημάτων της ελληνικής κοινωνίας και διεθνώς και στην επεξεργασία λύσεων από την πλευρά των συμφερόντων της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία δεν είναι ανταγωνιστική προς άλλες πρωτοβουλίες ή συλλογικότητες, που προβάλλουν στον ένα ή άλλο βαθμό μαρξιστικές ή φιλομαρξιστικές ιδέες. Ωστόσο θεωρούμε αναγκαίο να ξαναπιάσουμε το νήμα της μαρξιστικής σκέψης, να το ξεδιπλώσουμε με στόχο να αναδείξουμε το ασύγκριτο βάθος της μαρξιστικής «αφήγησης» που γίνεται ιδιαίτερα επίκαιρη στις σημερινές συνθήκες κρίσης. Πεποίθηση μας είναι ότι η ανωτερότητα της δεν εξαντλείται στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων της κρίσης, αλλά στην υπέρβαση της με ταυτόχρονη υπέρβαση των κεφαλαιοκρατικών σχέσεων. Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού ο «ΜΑ.ΧΩ.Μ.Ε.» θα πραγματοποιήσει διαλέξεις, ημερίδες, σεμινάρια, συνέδρια, «συμπόσια», κ.ά.. Θα συγκροτήσει ομάδες μελέτης κατά θέματα και τομείς έρευνας και θα δημιουργήσει παραρτήματα σε μεγάλες πόλεις. Θα επιδιώξει επίσης επαφές και κοινές πρωτοβουλίες με ανάλογες ενώσεις και επιστημονικούς φορείς εντός και εκτός της χώρας. Τέλος θα αξιοποιήσει τη δυνατότητα εκδόσεων, ιδιαίτερα τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, για προβολή των επεξεργασιών και δράσεων της.

Στο «Μαρξιστικό Χώρο Μελέτης και Έρευνας» έχουν θέση όλοι όσοι εμπνέονται  από τις ιδέες των κλασικών του μαρξισμού και επιθυμούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη και στη διάδοση τους. Στο «Μαρξιστικό Χώρο» μπορούν να βρουν απάντηση σε επίκαιρα ερωτήματα και δημιουργικές αναζητήσεις τους, νέοι επιστήμονες και γενικά η νέα γενιά, που αποζητούν ελπιδοφόρους ορίζοντες και οραματίζονται ένα καλύτερο μέλλον για τους ίδιους και την ελληνική κοινωνία.

DECLARATION DE L’INITIATIVE POUR LA FORMATION

DE L’“ESPACE MARXISTE D’ETUDE ET DE RECHERCHE” (E.M.E.R.)

 

Aux débuts de ce millénaire les sociétés contemporaines vecuent de réajustements sociaux et géopolitiques ainsi que de changements technologiques et économiques de grande envergure exerçant d’influences contradictoires sur la vie et la conscience des milliards d’êtres humains du monde entier.

Les forces conservatrices et les élites dominantes du système capitaliste s’efforcent d’exploiter a leur profit le progrès de la science et de la technologie, de s’imposer aux pays et aux peuples pour servir leurs propres intérêts.

Leurs efforts de faire revenir l’histoire en arrière, d’écarter des changements radicaux et murs en utilisant les mass media contemporains afin de manipuler les consciences, sont évidents.

Le marxisme, en tant que théorie universelle de l’évolution, du savoir humain et de la restructuration radicale du monde, illumine le chemin des changements sociaux ayant comme guide les idéaux ecoumeniques de la liberté, de la justice sociale, de l’égalité, de la solidarité et de la fraternité entre les peuples.

Le marxisme aspire a une société supérieure avec l’évolution intégrale de la personnalité des êtres humains et le passage «du royaume de la nécessité au royaume de la liberté»!

Il recherche la vérité scientifique et met ses conclusions au service du profit de la société et de la protection de son environnement.

Il combat les idées et pratiques d’exploitation et d’injustice sociale. de l’aliénation, de l’oppression, de l’intolérance, de l’obscurantisme et des discriminations diverses (sociales, raciales, religieuses, de nationalité, du sexe et autres).

Durant le siècle précedent les idées marxistes ont influencé  de façon décisive les grands renversements sociaux, elles ont inspire les mouvements révolutionnaires et les luttes pour la libération des pays et des peuples pour supprimer l’esclavage nationale, l’asservissement et l’exploitation d’une classe par une autre.

Néanmoins, les déformations et les falsifications de ses idées de base n’ont pas manque, tout comme les vues dogmatiques, les rapprochements « méticuleuses » et les interprétations «selectivistes» en  même temps que les poursuites, les agressions et les prohibitions venant de la part des forces et des courants de pensée réactionnaires.

Un de ces courants est le néolibéralisme contemporain.

Aux rapprochements non fondés de la « fin de l’histoire » le marxisme démontre le charactere historiquement éphémère des relations capitalistes et la nécessité de les dépasser vers le socialisme et le communisme.

Le capitalisme, et ses aspects divers, est profondément barbare et répugnant.

Dans le domaine de l’économie politique la supériorité du marxisme a l’égard des autres courants idéologiques, notamment du néolibéralisme, se confirme avant tout en ce qui concerne l’analyse de la crise du système capitaliste et des conditions nécessaires pour y sortir de manière progressiste, en de termes d’évolution humaine, d’emploi complet, de la juste répartition de la richesse et des revenus, d’émancipation du travail salarie, de construction de relations égales et réciproquement avantageuses entre les pays et les peuples toujours en ayant en vue la perspective du socialisme.

Le marxisme est fondé quant a sa vue de l’évolution sociale sur le matérialisme philosophique et la méthode dialectique.

Les idées marxistes ont des racines solides en Grèce.

Les luttes de notre peuple pour la justice sociale, la souveraineté populaire et la libération sociale ont été associées solidement avec la contribution des hommes d’esprit illuminés et inspirés par les idées révolutionnaires du marxisme.

Toutefois l’idéologie dominante n’abandonne pas la bataille et s’efforce systématiquement, notamment en contrôlant les medias contemporains, de limiter le retentissement des idées marxistes, de calomnier, distordre et affaiblir l’attrait de messages libérateurs du marxisme.

Pourtant, malgré l’existence, dans tous les domaines scientifiques et plus spécialement dans ceux des Sciences Sociales et Économiques, d’élaborations notables d’intellectuels marxistes, nous signalons l’absence d’un échange de vues systématique, de la création d’une tribune de discussion et de réalisation des travaux de recherche donnant des réponses aux problèmes critiques de la société hellénique contribuant a une action plus efficace du mouvement de la gauche.

Partant de cette constatation nous avons pris l’initiative de former l’Espace Marxiste d’Étude et de Recherche (E.M.E.R.).

Mission essentielle de l’E.M.E.R. est de fonctionner comme « réservoir » de la pensée marxiste en tous les domaines des sciences notamment en ce des Sciences Sociales et Économiques ainsi que des mouvements sociaux.

De donner lieu a l’intention de ceux qui ont la volonté de contribuer a répandre, défendre et développer les idées marxistes, étudier les problèmes de la société hellénique et internationale et élaborer des solutions pour l’intérêt de la classe laborieuse et les couches populaires de la société hellénique.

Cette initiative ne concurrence point les initiatives pareilles ou les collectivités qui proclament de l’une façon ou d’une autre les idées marxistes ou promarxistes.

Nous devons toutefois considérer comme nécessaire de rattraper, après les turbulences théoriques des décennies récentes, le point de départ de la tradition marxiste et de faire paraitre le fond incomparable du récit marxiste, tant nécessaire a notre époque.

C’est notre conviction que la supériorité du récit marxiste ne doit pas se borner a combattre seulement les symptômes de la crise mais viser a la dépasser, en dépassant en même temps les relations capitalistes.

Pour y arriver, l’E.M.E.R. organisera et réalisera des conférences, séminaires, congres, symposiums et autres.

L’E.M.E.R. formera des groupes d’étude par thèmes et branches de recherche et créera d’Annexes dans les grandes villes.

L’E.M.E.R. recherchera des contacts et initiatives communes avec d’Unions similaires et collectivités scientifiques dans la Grèce et a l’étranger.

L’E.M.E.R. exploitera la possibilité d’éditions et l’usage des moyens électroniques pour mettre en avant ses élaborations et ses actions.

Tous ceux qui sont inspirés par les idées essentielles des classiques du marxisme, K. Marx, F. Enghels, V. I. Lenine, ceux qui souhaitent contribuer au développement de leurs idées, ont certainement leur place dans l’E.M.E.R..

Dans l’E.M.E.R. ils pourront trouver des réponses aux questions actuelles et a leurs recherches créatives les jeunes scientifiques et la nouvelle génération, tous ceux qui cherchent d’horizons d’espoir et aspirent a un futur meilleur pour eux-mêmes pour et la société hellénique.

 

E.M.E.R.

 

Декларация 

                 Инициативы создания Марксистского Пространства Изучения и

 Исследования(MA.X O.ME.)

 

С начала нового тысячелетия современные общества испытывают большие

технологические и экономические изменения, социальные и геополитические

потрясения,которые оказывают противоречивые воздействия на жизнь

миллиарда людей планеты. . Консервативные силы и правящие элиты капиталистической системы стремятся использовать в свою пользу достижения

науки и техники, чтобы подчинить страны и народы служению своих узких и корыстных интересов. Очевидны их усилия направленные на то, чтобы повернуть колесо истории в прошлое с целью предотвратить назревшие радикальные изменения, используя современне «Медиа» для манипуляций сознания.

Марксистское мировоззрени эволюции и знание радикальной трансформации мира освещает путь социальных преобразований, руководствуясь человеческими идеалами свободы, социальной справедливости, равенства, солидарности и дружбы между народами. Оно предусматривает высшее общество со всесторонним развитием личности людей и их переход «из царства необходимости в царство свободы»! Исследует методом диалектического материализма, научную истину и использует результаты на благо общества и зашиты природы. Борется с такими взглядами и практикой как: эксплуатацией человека человеком, социальной несправедливости, отчуждения, угнетения, нетерпимости, невежества и многообразной дискриминацией (социальной, расовой, религиозной, этнической, гендерной и т.д.).

В прошлом веке, мировозрение Маркса имело решительное воздействие на большие социальные потрясения, вдохновляло революционные движения и освободительную борьбу стран и народов на свержение национального рабства, классового порабощения и эксплуатации . Тем не менее, не обошлось без извращений и фальсификаций его изначальных идей, «догматическими» теориями, «схоластическими» подходами и «эклектическими» интерпретациями, а также преследованиями, нападениями и запретами со стороны реакционных сил и течений мысли. Одним из них является современный неолиберализм. Вместо беспочвенных теорий относительно «конца истории», марксизм раскрывает исторически временный характер капиталистических отношений и необходимость их перехода к социализму – к коммунизму.

В области «политической экономии» подтверждается превосходство научного анализа Маркса как и его последователей против других течений мысли, в частности неолиберализма, и показывает, особенно в нынешних условиях беспрецедентного кризиса капиталистической социально-экономической системы, предпосылки прогрессивного выхода из него, при условии развития человеческого потенциала, обеспечения полной занятости, справедливого распределения богатств и доходов, эмансипации наемного труда, построения справедливых и взаимовыгодных отношений между всеми странами и народами, видения социалистической перспективы и экологического равновесия. В развитии своей теории социально-экономической эволюции марксизм опирается на философский материализм и диалектический метод

В Греции марксистские идеи имеют глубокие корни. Борьба нашего народа во имя социальной справедливости, народного суверенитета и социальное освобождение, неразрывно связаны с вкладом просвещенных интеллектуалов, вдохновленных революционными идеями Маркса. Однако доминирующая идеология не сдает своих позиции и систематически пытается, особенно за счет контролируемые ими современных средств массовой информации, ограничить влияние марксистских идей, оклеветать,исказить и ослабить привлекательность его освободительных воззваний.

Несмотря на то,что во всех отраслях науки, особенно экономических и общественных, имеются важные разработки интеллегентов марксистов, всё же отсутствует систематический обмен мнений, постоянная трибуна диалога и форум исследований, которые будут давать  ответы на важные проблемы греческого общества, способствуя тем самым более эфективному действию левого движения. На основе этой констатации мы приняли инциативу создания «Марксисткого Пространства Изучения и Исследования » (МА.ХО.М.Е.). Основная миссия «Марксисткого Пространства» – это действовать в качестве «резервуара» марксистской мысли, на всех уровнях общественно-экономических наук и социальных движений. Использовать вклад всех тех кто настроен содействовать распространению марксистских идей, изучению проблем греческого общества и международного движения в целом, изысканию решений в пользу рабочего класса и народных слоев греческого общества

Эта инициатива не конкурентна другим инициативам или коллективам, которые распространяют в той или иной степени марксистские или промарксисткие идеи. Но мы считаем необходимым взяться вновь за нить марксисткого мышления, развернуть его, чтобы выделить беспрецедентную глубину марксистского «повествования», которое стало особо актуальным в нынешних условиях кризиса. Мы убеждены в том,что его превосходство не исчерпывается лишь борьбой с симптомами кризиса, а помогает в его преодолении с одновременной ликвидацией капиталистических отношений. Для достижения указанной ранее цели «MA.ΧO.M.E.» будет органозовывать лекции, конференции, совещания, семинары, «симпозиумы» и т.д.. Создаст группы тематического изучения и отделы исследований. Создаст филиалы в крупные города. Будет также налаживать контакты и принимать совместные инициативы с аналогичными ассоциациями и научными учреждениями в пределах и и вне страны. Наконец будет использовать издательские возможности,и особенно электронные средства для демонстрации разработок и своей деятельности.

В «Марксистком Пространстве Изучения и Исследования » имеют место все те кто вдохновляется идеями классиков марксизма и желает внести свой вклад в их развитие и распространение. В «Марксистком Пространстве» могут найти ответы на актуальные вопросы и творческий поиск молодые ученые и в целом подрастающее поколение, ищущие перспективные горизонты и мечтающих об лучшем будущем для себя и греческого общества.

Афины, Февраль 2013